"بوکس باعث آسیب‌های مغزی می‌شود"
تانگ سودو
تانگ سودو

سرویس: ورزشي - جهان ورزش

ضربه‌هایی که در بوکس زده می‌شود ممکن است باعث آسیب‌دیدگی افراد در طولانی‌مدت شوند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بوکسورهای المپیک شاهد تغییراتی در جریانات مغزی‌شان بعد از یک دور بازی هستند که نشان‌دهنده تخریب بعضی از سلول‌های مغزی آنها است. مطالعاتی که در دانشگاه گوتنبرگ بر روی 30 بوکسور حرفه‌ای انجام شد این نتایج را نشان داده است.

 

مدت زمان طولانی این بحث وجود داشت که آیا بوکس بر روی مغز تاثیرات منفی می‌گذارد یا خیر. مطالعات نشان داده است که ضرباتی که در رینگ بوکس به سر وارد می‌شوند باعث ایجاد آسیب‌دیدگی در مغز و اختلالات در جریانات مغزی می‌شود، این آسیب‌دیدگی‌ها می‌تواند به بیماری‌های عصبی همچون آلزایمر منجر شود.

 

سانا نسلیوس مدیر این تحقیقات می‌گوید: «مطالعات ما نشان می‌دهد که بعد از بازی در مغز بعضی از بوکسورها 4 نوع پروتئین مختلف متمرکز می‌شود که همه‌شان علائم تخریب سلول‌های عصبی مغز را نشان می‌دهند. به‌علاوه حتی بعد از استراحت نیز 2 نوع از این پروتئین‌ها در مغز متمرکز هستند. سانا نسلیوس خودش بوکسور حرفه‌ای بوده که در المپیک بازی کرده است. در 80% بوکسورها این تمرکز پروتئین که نشانه‌ی آسیب‌دیدگی است دیده می‌شود. همه‌ی کسانی که در این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفتند در لیگ حرفه‌ای بوکس بازی کردند، هرکدام حداقل 47 بازی د اشتند که هیچ‌کدام ناک‌اوت نشدند و تنها یکی از بوکسورها بعد از بازی احساس ناراحتی و سردرد داشت.

 

نسلیوس می‌گوید: «آسیب‌دیدگی‌های مغزی در 80% بوکسورهای المپیک اتفاق می‌افتد و این نشانه‌های اتلالات در جریانات مغزی حتی بعد از هفته‌ها نیز در مغز این افراد دیده می‌شود که نشان می‌دهد آسیب‌دیدگی هنوز بهبود نیافته یا حتی باقی خواهد ماند.

 

محققان با یکدیگر جلسه‌ای گذاشتند تا راه‌هایی برای ایجاد امنیت برای بوکسورها پیدا کنند.

 

نسلیوس می‌گوید: «امیدوارم که نتایج این جلسه مورد توجه فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی دیگر نیز قرار بگیرد».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط Hadi Marhaj

پیغام مدیر
اعطای نمایندگی سبک در استان(در بخش آقایان و بانوان) به افراد واجد شرایط. تلفن تماس(بعد از تایم اداری):-----09132184972 09307004972-----
با تشکر